Friday, March 20, 2009

Cykla till jobbet

När vi bodde i Sollentuna brukade jag cykla till jobbet. Det tog ca 50-55 min. Jag mätte upp sträckan ikväll och det var 16,3 km give or take some... Sedan kollade jag också från där vi bor nu och till jobbet. 19,5 km. Inte ogörbart med andra ord. Borde gå på 1,10 min. Skulle funka i sommar i alla fall. Frågan är bara när man ska testcykla. För jag vill ju inte gärna komma för sent till jobbet. Jag ska hinna duscha, svida om och gärna stoppa i mig något oxå. 05.15 ska jag alltså cykla hemifrån. Men å andra sidan behöver jag ju inte duscha och sminka mig hemma, vilket gör att jag inte behöver gå upp så mkt tidigare än annars. 04.45. Och ska jag åka kommunalt går tåget 06.08 och så ska jag ta mig dit. Så jag måste hemifrån 05.55. Men då ska jag vara superklar, mejkad osv. Så då vill jag ha en timme på mig. Det diffar ca 5 minuter. Men så har vi osäkerhetsfaktorn i stort format: Ville. Men det är en annan historia.

No comments:

Post a Comment