Tuesday, March 31, 2009

Knän

Jag har ju aldrig förr insett att jag haft några. Och nu när de känns så vet jag. Men inte vad jag ska göra. Mer än att vila. Det blir successivt lite bättre. Idag höll de att springa på lite när jag hade bråttom att hämta Julius efter skolan. Men de skulle inte hålla för 5 km. det känns som att springa utan stötdämpning. Som om det bara var ben. Obehagligt. Och efter att jag sprungit lite känns det förstås mer. Så jag ska frekventera någon löparbutik och fråga om råd tänkte jag. Och vila, tills det blir bättre. Cykla istället. För jag har ju knappt ont när jag går och absolut inte här hemma. Så det är inte speciellt allvarligt ändå. Bara jävligt irriterande. Sedan har jag funderat en del på löpteknik och läst lite. Att man ska landa på framfoten, springa med böjda knän och rak i ryggen med snabba, lätta steg. Kan bli svårt. För övrigt är jag fortfarande förkyld och mitt planerade spinningpass imorgon är tveksamt. Jag tränade i alla fall styrka axlar, rygg och triceps hemma idag. Samt min vardagsdos Pilates. Nu väntar sängen.

No comments:

Post a Comment