Wednesday, March 25, 2009

Förra veckan och motivation

Jag hade skrivit ett lång inlägg om v. 12:s träning i detalj. Och så raderade jag det. Satan vad surt, men det är första gången det händer. Nu kommer det i kortkort version.

Måndag: Bodypump. Sur över att det är så svårt att få till bra knäböj. Jag behöver någon som pushar för att inte maska. Tog ut mig fullständigt på axlarna.

Tisdag: Sprang ca 4,7 km enligt kartan på 31'. Snittpuls 83%, max 97. Kändes som om jag sprang både längre och fortare. Sprang på 6,7 min/km och det är ju INTE snabbt. Jag som tyckte jag pinnade på och tryckte från ordentligt. Antingen har jag fortfarande mätt sträckan fel eller så kan jag inte alls gå på min känsla.

Onsdag: Vila

Torsdag: Barnvagnspromenad till Annis, totalt 1,17'. Maxpuls på 67%.

Fredag: Sprang 8 km, tröttare i benen, på 44'. 5,5 min/km. Höll en snittpuls på 85%, max 97%.

Lördag: Lugn promenad med Stefan och barnen, drog barnvagn i alla fall! 1,28', maxpuls 70%.

Söndag: Styrketräning helkropp på gymmet. Jag ger upp knäböj! Spinning 37', snittpuls 82%, max 90%. Tempopass, jättejobbigt. Dessutom tog jag fram cyklen och cyklade till och från gymet för att värma upp, respektive ner.

Sammanfattning:

Löpning: 75': 12,7 km
Spinning 1 ggr: 37'
Promenad: 2 ggr: 2,46'
Styrka: 2 ggr helkropp

No comments:

Post a Comment