Sunday, March 29, 2009

Promenad

Jag och Ebba gick en långsam runda igår. Testade att springa några meter men knäna sätter stopp just nu. Ska det vara så illa att jag inte kommer att kunna springa som jag vill? Jag kan ju knappast ha slitit ut knäna på tre veckors springande 2 ggr/vecka. Så jag tror på kombinationen gått ut för hårt och dåliga skor. Helst hade jag nog sett att det var dåliga skor för jag tycker att det är en trevligare idé än att min kropp börjar bli äldre. Men jag tycker det verkar kännas bättre idag. Nu är planen att vänta ut förkylningen till på onsdag för konditionsträning. Träna hemma på tisdag. Vila fram till dess, fast promenera tänker jag göra. Behöver komma ut. Sedan är frågan när jag ska springa igen. Jag kanske bara spinner nästa vecka och cyklar för att vara på säkra sidan. Sedan får jag väl gå ner till att springa 4-5 km istället för 8-10. Förkylningen håller mig och småpojkarna i ett hårt grepp. Halsont, snor i mängder och hosta. Supertrist. Förmodligen blir Otto hemma både måndag och tisdag.

No comments:

Post a Comment