Wednesday, March 18, 2009

Längtar lite

Jag längtar tills dess att det blir så ljust ute på kvällarna att jag kan springa ut mot Seneby på kvällstid. Enligt kartan så är det 5,4 km till Kusta fram och tillbaka. Det sprang och gick jag på 32 min. Häromkvällen fick jag ju till ett jättehärligt pass fast åt andra hållet. Sprang på bra, kände mig lätt i benen och kunde driva på. Stor skillnad i tempo men ungefär lika långt i tid. När jag mätte upp den sträckan blev det 4 km! Hallå så fel kan det väl inte kännas? Någon av sträckorna är felmätt! Eftersom jag uppenbarligen springer bättre på kvällen (det känns så åtminstone) så längtar jag efter att springa till Kusta på kvällen. Och det går inte just nu för den vägen är faktiskt livsfarlig på kvällstid. Grusväg, slingrig och krokig och de bofasta kör som tokar. Går man helgpromenad är det inte ovanligt att se en strandad bil någonstans, jättepoppis att ta den här vägen om man druckit lite och inte vill bli fast i en nykterhetskontroll...

No comments:

Post a Comment